Slide background

Βιολογικές Διεργασίες στην Επεξεργασία Υγρών Αποβλήτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΜηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
Κωδικός μαθήματοςΜΠ 442Εξάμηνο Σπουδών8ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης, Εργαστήρια

4
Θ=3, Α=0, Ε=2/2
4
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER232/

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
 
  • Κατανόηση των γενικών αρχών, σχετικά με την επεξεργασία λυμάτων
  • Κατανόηση των βασικών ποιοτικών  χαρακτηριστικών υγρών αποβλήτων
  • Κατανόηση σε βάθος των τεχνικών προσδιορισμού απαιτούμενου οξυγόνου
  • Κατανόηση των βασικών διεργασιών επεξεργασίας λυμάτων
  • Ανάπτυξη εννοιολογικών γνώσεων και όχι απλή εφαρμογή εξισώσεων ή μαθηματικών μοντέλων
  • Κατανόηση των βασικών αρχών της βιολογικής επεξεργασίας υγρών αποβλήτων
  • Κατανόηση των αρχών ανάπτυξης μικροοργανισμών
  • Κατανόηση λειτουργίας συστημάτων ενεργού ιλύος
  • Κατανόηση των μηχανισμών βιολογικής αφαίρεσης θρεπτικών συστατικών
  • Κατανόηση των βασικών διεργασιών απολύμανσης επεξεργασμένων λυμάτων

Δεξιότητες

  • Ικανότητα επεξεργασίας πειραματικών δεδομένων
  • Ικανότητα εφαρμογής των θεμελιωδών αρχών στην επίλυση προβλημάτων επεξεργασίας υγρών αποβλήτων
  • Ικανότητα επίλυσης πρακτικών προβλημάτων τα οποία σχετίζονται με την επεξεργασίας υγρών αποβλήτων
  • Ικανότητα μέτρησης BOD
  • Ικανότητα σχεδιασμού συστήματος ενεργού ιλύος
  • Ικανότητα σχεδιασμού δευτεροβάθμιας δεξαμενής καθίζησης
  • Ικανότητα επίλυσης πρακτικών λειτουργικών προβλημάτων σε μονάδες επεξεργασίας λυμάτων
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα είναι σχεδιασμένο να εφοδιάσει σε προπτυχιακό επίπεδο σπουδαστές Μηχανικών Περιβάλλοντος με το απαραίτητο υπόβαθρο για ουσιαστική κατανόηση των γενικών αρχών, σχετικά με την επεξεργασία λυμάτων. Το μάθημα κάνει μια γρήγορη ανασκόπηση των βασικών εννοιών υδατικής χημείας (Mονάδες συγκέντρωσης, Χημική ισορροπία, Ταχύτητα αντίδρασης, Xημική κινητική, Χημική θερμοδυναμική) και εξετάζει σε βάθος τα: Ποιοτικά χαρακτηριστικά λυμάτων (Ποιότητα ανεπεξέργαστων υγρών αποβλήτων, Οργανικά χημικά χαρακτηριστικά, Θεωρητικός προσδιορισμός του απαιτούμενου οξυγόνου, Βιοχημικά απαιτούμενο οξυγόνο, Μέθοδοι μέτρησης BOD), Διεργασίες επεξεργασίας λυμάτων (Bασικές διεργασίες, Eπιλογή διεργασιών, Πρωτοβάθμια επεξεργασία, Καθίζηση), Βιολογική επεξεργασία υγρών αποβλήτων (Στοιχεία μικροβιολογίας, Κατηγορίες μικροβίων, Ανάπτυξη μικροοργανισμών, Συστήματα ενεργού ιλύος, Δεξαμενές αερισμού, Μεταφορά οξυγόνου, Λειτουργικά προβλήματα, Σχεδιασμός δευτεροβάθμιας δεξαμενής καθίζησης), Συστήματα προσκολλημένης βιομάζας (Χαλικοδιϋλιστήρια, Περιστρεφόμενοι βιοδίσκοι), Βιολογική αφαίρεση θρεπτικών συστατικών (Νιτροποίηση, Απονιτροποίηση, Βιολογική αφαίρεση φωσφόρου), Απολύμανση επεξεργασμένων λυμάτων (Aπολυμαντικά, Xλωρίωση, Οζόνωση, Υπεριώδη ακτινοβολία).

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Δημιουργία και χρήση μαθηματικών μοντέλων
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις40
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας34
- Φροντιστήρια6
- Εργαστηριακές ασκήσεις20
Σύνολο Μαθήματος100

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων
ΙΙ. Εργαστηριακές ασκήσεις (10%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΛΥΜΑΤΩΝ, Χρυσικόπουλος
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθηγητής Κ. Χρυσικόπουλος (Μέλος ΔΕΠ - ΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθηγητής Κ. Χρυσικόπουλος (Μέλος ΔΕΠ - ΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: 
Εργαστηριακές ασκήσεις:Ρ. Σαρίκα (Μέλος ΕΔΙΠ- ΜΗΠΕΡ)