Slide background

Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Ι

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κατεύθυνση -
Κωδικός μαθήματος ΜΑΘ 105 Εξάμηνο Σπουδών 1ο
Είδος μαθήματος Υποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις 5
Θ=3, Α=0, Ε=2
5
Τύπος Μαθήματος Υποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=63

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα έχει ως στόχο να εισαγάγει τις βασικές τεχνικές της ανάπτυξης εφαρμογών με τον προγραμματισμό Η/Υ για χρήση σε πολλά άλλα βασικά μαθήματα του προγράμματος σπουδών. Το μάθημα εισαγάγει τις θεμελιώδης τεχνικές κατασκευής αλγορίθμων και υλοποίησης τους σε περιβάλλοντα υπολογισμών.

Αυτό το βασικό μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στις θεμελιώδεις έννοιες κατασκευής και υλοποίησης αλγορίθμων αριθμητικών μεθόδων επίλυσης προβλημάτων μηχανικής σε υπολογιστικά περιβάλλοντα. Ξεκινάει με έμφαση στην κατανόηση του προβλήματος επίλυσης,  στην επιλογή κατάλληλης αριθμητικής διαδικασίας επίλυσης και στην κατασκευή του αλγορίθμου της. Στη συνέχεια εισάγονται τεχνικές υλοποίησης αλγορίθμων σε σύγχρονα υπολογιστικά περιβάλλοντα με την εκμάθηση της γλώσσας προγραμματισμού Fortran.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ένας φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να :

  • Αναγνωρίζει τα δεδομένα και τα ζητούμενα ενός προβλήματος.
  • Οργανώνει και σχεδιάζει  τις βασικές διαδικασίες κατασκευής αλγορίθμων.
  • Αναπτύσσει εφαρμογές χρησιμοποιώντας τον αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος.
  • Κατασκευάζει αλγόριθμους κάνοντας χρήση κώδικα μιας γλώσσας προγραμματισμού η οποία διαθέτει λίγες και βασικές εντολές (Fortran).
  • Ελέγχει την ορθότητα υλοποίησης του αλγορίθμου.
  • Προγραμματίζει κώδικα της γλώσσας προγραμματισμού Fortran, ώστε να είναι εφικτή η επέκτασή του.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Κριτική κατανόηση εννοιών/θεωριών και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Ευχέρεια στην κατασκευή αλγορίθμων και ανάπτυξη εφαρμογών στον υπολογιστή

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρία: 

  1. Εισαγωγή́ σε αλγορίθμους.
  2. Δομημένος προγραμματισμός.
  3. Ανάπτυξη ορθών και γρήγορων αλγορίθμων.
  4. Κύρια χαρακτηριστικά σύγχρονων γλωσσών προγραμματισμού.
  5. Προγραμματισμός με χρήση των γλώσσας Fortran:
    α. Εντολές εισόδου/εξόδου δεδομένων
    β. Χρήση μεταβλητών δεδομένων
    γ, Αριθμητικές πράξεις
    δ. Επαναληπτικές διαδικασίες
    ε. Δομές ελέγχου, πίνακες
    στ.Χρήση αρχείων δεδομένων
    ζ.Υποπρογράμματα και συναρτήσεις.
  6.  Ασκήσεις.

Εργαστήρια: 

Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστικών συστημάτων σε περιβάλλον τύπου Unix.

Προγραμματισμός με χρήση της γλώσσας Fortran.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και προγραμματισμός σε υπολογιστικά συστήματα με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Fortran. Διαφάνειες σε Power Point.
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις (Θεωρία) 39
- Εργαστηριακές Ασκήσεις 20
- Διαλέξεις (Εργαστήριο) 8
- Αυτοτελής Μελέτη 58
Σύνολο Μαθήματος 125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι.  Γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει ανάπτυξη εφαρμογών και ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας. Συντελεστής 70%.

ΙΙ. Δύο εξετάσεις εργαστηρίου στον υπολογιστή στην υλοποίηση και εφαρμογή της θεωρίας σε πρακτικά προβλήματα εφαρμογών με χρήση γλώσσας προγραμματισμού Fortran. Συντελεστής 30%.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Εισαγωγή στην Fortran 90/95/2003, Καραμπετάκης Νικόλαος

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Αναπληρωτής Καθηγητής Α. Βουλγαράκης (Μέλος ΔΕΠ- ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Αναπληρωτής Καθηγητής Α. Βουλγαράκης (Μέλος ΔΕΠ- ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:  
Εργαστηριακές ασκήσεις: Δρ. Α. Παπαδόπουλος (Μέλος ΕΔΙΠ – ΧΗΜΗΠΕΡ), Ε. Μπαραδάκης (Μέλος ΕΤΕΠ– ΧΗΜΗΠΕΡ), Δρ. Α. Μαλανδράκης (Μέλος ΕΔΙΠ – ΧΗΜΗΠΕΡ)