Slide background

Ενεργειακή Αξιολόγηση Κτιρίων

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος ΜΠ 545 Εξάμηνο Σπουδών 8ο
Είδος μαθήματος Επιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης

3
Θ=2, Α=1, Ε=0
3
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Ναι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER204/

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί την εισαγωγή του σπουδαστή σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας και ενεργειακής επιθεώρησης στον κτιριακό τομέα.

Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές έννοιες της ενεργειακής επιθεώρησης και μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης στον κτιριακό τομέα. Το μάθημα εισαγάγει τους σπουδαστές στις μεθοδολογιες, βήματα και εξοπλισμό ενεργειακής επιθεώρησης και στη συνέχεια αναλύονται θέματα ενεργειακού ισιοζυγίου και ενεργειακών αναγκών για θέρμανση ψύξη.  Στο συγκεκριμένο μάθημα γίνεται επίσης σύνθεση γνώσεων προηγούμενων εξάμήνων σε θέματα ενέργειας και περιβαλλοντος καθώς και ανάλυσης μετρήσεων.

Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της ορθής αξιολόγησης και υπολογισμού ενεργειακού ισοζυγίου κτιρίων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Αναλύσει και καταγράψει τα δεδομένα που απαιτούνται για την ενεργειακή επιθεώρηση κτιρίων.
  • Κάνει χρήση κατάλληλων εργαλείων υπολογισμού ενεργειακού ισοζυγίου κτιρίων.
  • Αξιολογεί  τις παραμέτρους που επηρεάζουν την ενεργειακή συμπεριφορά των κτιρίων.
  • Αναλυει και να υπολογίζει επιμέρους σενάρια μείωσης θερμικών φορτίων.
  • Αναλύει και υπολογίζει επιμέρους σενάρια μείωσης ψυκτικών φορτίων
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Εισαγωγικά στοιχεία. Ενεργειακοί κανονισμοί.
  • Βασικές αρχές στόχος και οφέλη ενεργειακής επιθεώρησης.
  • Ενεργειακή ανάλυση και η σημασία της ενεργειακής τιμολόγησης στο ενεργειακό κόστος.
  • Η επιθεώρηση του κτιριακού κελύφους της ηλεκτρικής εγκατάστασης και κεντρικών συστημάτων θέρμανσης, ψύξης, κλιματισμού.
  • Αρχές και όργανα επιθεώρησης λεβήτων και συστημάτων θέρμανσης. q Βαθμονόμηση και ενεργειακή πιστοποίηση διαφορετικών τύπων κτηρίων. 
  • Προτάσεις ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων.
  • Υπολογιστικά εργαλεία. Συστήματα και όργανα μετρήσεων και ενεργειακής καταγραφής.
  • Σχεδιασμός και εγκατάσταση δικτύων ενεργειακής παρακολούθησης, διάγνωσης σφαλμάτων και προειδοποίησης.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης

Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 26
- Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών 13
- Αυτοτελής μελέτη 36
Σύνολο Μαθήματος 75
Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Εργασία (100%) που περιλαμβάνει:

  • Μοντελοποίηση κτιρίου
  • Υπολογισμούς ενεργειακής συμπεριφοράς
  • Ανάλυση σεναρίων εξοικονόμησης ενέργειας

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Βιβλίο Εύδοξος [50659790]: Νέος Οδηγός Ενεργειακής Επιθεώρησης Κτιρίων, Παντελίδης Γιώργος
  • Βιβλίο Εύδοξος [17368]: Κτίρια, ενέργεια και περιβάλλον, Κοσμόπουλος Πάνος Ι.

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: