Slide background

Εφαρμογές σε Περιβαλλοντικά Μοντέλα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΜηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
Κωδικός μαθήματοςΜΠ 421Εξάμηνο Σπουδών7ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης3
Θ=2, Α=1, Ε=0
5
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER107/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

1. «Εισαγωγή στη μεθοδολογία προσομοίωσης περιβαλλοντικών συστημάτων», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να εξηγήσετε τη σημασία της χρήσης μοντέλων στη περιβαλλοντική μηχανική
  • να περιγράφετε τα στάδια δημιουργίας μοντέλων
  • να κατηγοριοποιείτε τα μοντέλα

2. «Φαινόμενα Μεταφοράς», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να γράφετε τις εξισώσεις των ισοζυγίων μάζας για συστήματα διασποράς, συστήματα συμμεταφοράς, και για μικτά συστήματα με αντιδράσεις
  • να υπολογίζετε βιοχημικές παραμέτρους σε φυσικά συστήματα
  • να κατανοείτε τη σημασία της μεταφοράς ιζημάτων για την μεταφορά της μάζας
  • να επιλύετε κανονικές και μερικές διαφορικές εξισώσεις ισοζυγίων μάζας
  • να υπολογίζετε το χρόνο και τη συγκέντρωση ρυπαντών σε σταθερή κατάσταση

3. «Κινητική Χημικών Αντιδράσεων », εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να κάνεις ταξινόμηση των κινητικών αντιδράσεων
  • να υπολογίζετε σταθερές κινητικών αντιδράσεων από πειραματικά δεδομένα
  • να σχεδιάζετε πειράματα για των υπολογισμό των αντιδράσεων

4. «Ευτροφισμός», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να κατανοείτε το φαινόμενο του ευτροφισμού και τις επιδράσεις του στα οικοσυστήματα
  • να εξηγείτε το ρόλο του περιοριστικού παράγοντα στον ευτροφισμό συστημάτων
  • να χρησιμοποιείτε απλά μοντέλα ευτροφισμού για την ανάλυση της τροφικής κατάστασης μίας λίμνης
  • να κατανοήσετε τα κριτήρια φορτίων θρεπτικών

5. «Μοντέλα Οικοσυστημάτων», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να κατανοείτε τη δυναμική αλληλεξάρτηση οργανισμών σε ένα οικοσύστημα
  • να κατανοείτε τη κινητική ροής θρεπτικών σε ένα οικοσύστημα
  • να γράφετε τις εξισώσεις των ισοζυγίων μάζας ενός μοντέλου οικοσυστήματος
  • να γράφετε τις αντιδράσεις ανάπτυξης ανώτερων οργανισμών σε ένα μοντέλο οικοσυστήματος
  • να εξηγείτε τους περιορισμούς στη χρήση μοντέλων οικοσυστημάτων

6. «Συμβατοί Ρυπαντές σε Ποτάμια και Λιμνοθάλασσες», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να κατανοείτε τη σημασία των συμβατικών ρυπαντών στη δημόσια υγεία
  • να γράφετε τις εξισώσεις ισοζυγίου μάζας συμβατών ρυπαντών για ποτάμια και εκβολές ποταμών και να τις λύνεται μαθηματικά
  • να αξιολογείτε τις επιπτώσεις συμβατών ρυπαντών μετά την επίλυση του μαθηματικού προβλήματος
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1. Εισαγωγή στη μεθοδολογία προσομοίωσης περιβαλλοντικών συστημάτων,

2. Φαινόμενα Μεταφοράς,

  • Συστήματα Διασποράς, Συστήματα Συμμεταφοράς,  Μικτά Συστήματα,
  • Διαμερισματοποίηση,
  • Μεταφορά Ιζήματος,
  • Απλά Μοντέλα Μεταφοράς,
  • Υπολογισμός Παραμέτρων,

3. Κινητική Χημικών Αντιδράσεων,

4. Ευτροφισμός,

5. Μοντέλα Οικοσυστημάτων,

6. Συμβατοί Ρυπαντές σε Ποτάμια και Λιμνοθάλασσες,

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
  • Εξειδικευμένο Λογισμικό διαχείρισης έργων
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Δημιουργία και χρήση περιβαλλοντικών μοντέλων
  • Χρήση χαρτών GIS
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις40
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας40
- 3 ατομικές εργασίες μοντελοποίησης.30
- 4 σετ ασκήσεων15
Σύνολο Μαθήματος125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Αξιολόγηση ατομικών εργασιών (30%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Environmental Modeling, του J.L. Schnoor, 1996
  • Aquatic Chemistry του Ν.Π. Νικολαΐδη, 2005
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθηγητής Ν. Νικολαΐδης (Μέλος ΔΕΠ - ΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθηγητής Ν. Νικολαΐδης (Μέλος ΔΕΠ - ΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Καθηγητής Ν. Νικολαΐδης (Μέλος ΔΕΠ - ΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: